Hepiniz okul yıllarınızda zaman zaman öğretmeninizin size aktarmak istediği bilgiyi anlamakta problem yaşamışsınızdır.Size okutulan bir metni anlamak için veya verilen bir konuda bütünlük taşıyan bir metin yazmak için çaba harcamışsınızdır.Bazen düşüncelerinizi,duygularınızı veya bilgilerinizi ifade etmekte zorlandığınız olmuştur.Bazı durumlarda diğer insanlarla iletişim kuramamış olabilirsiniz.Çoğumuz bu durumlarla çok sık karşılaşmayız.Öğrenme güçlüğü olanlar için bu durumlardan biri veya bir kaçı süreklilik gösterebilir.
Öğrenme güçlüğü,okul öncesi yıllarda dil problemi olarak ortaya çıkabilir.Dili anlama ve üretme becerilerindeki gerilikler ilk öğretim 3.sınıfa kadar okuma ve yazmada problemlere ve sınıf düzeyi
Yükseldikçede diğer alanlarda akademik güçlükler yaşanmasına yol açabilir. Akademik başarısızlığın sonucu olarak sosyal yeterlilik problemi görülebilir. Tüm bu problemlere rağmen bir çok öğrenci öğrenme güçlüğü ile başa çıkabilir. Öğrenme güçlüğünün hayat boyu kalıcı bir engel olmaması, mümkün olduğunca erken tanılamaya ve bu öğrenciler için öğretimsel düzenlemelerin yapılmasına bağlıdır.
Adana Disleksi Okulunun birinci amacı öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanımlanması, öğrenme güçlüğünün nedenleri, tanılanması, yaygınlığı ve özellikleri hakkında bilgiler vererek öğrenme güçlüğü katogorisini tanıtmak, ikinci amacı ise öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için yapılacak etkili öğretimsel düzenlemeler hakkında yol gösterici bilgiler sunmaktır.